dijous, 2 de juliol del 2009

INSPECCIÓ CIRCUIT SEGMENT BICICLETA ALTRIMAN

BRUTAL!!!! Senzillament brutal. I després encara ens quedarà una marató amb desnivell. Ahir dimarts vaig aventurar-me a reconèixer el circuit de bicicleta de l'esperat Altriman del 18 de juliol a Les Angles. Es una veritable etapa digna de Tour.
Cap a les 08:00 hores vaig sortir de la estació nautica de Les Angles, lloc on iniciarem la prova i també farem la transició natació-bicicleta. Amb les butxaques del maillot plenes de barretes i roba d'abric, començo a pedalar i ja de bon principi enfilo la primera rampeta d'uns 4 kms que escalfa les cames. Poc després ja enfilo el Coll de la LLosa amb poc desnivell i seguidament un ràpid i llarg descens per una vall impressionant ( si més no, el paissatge es acollonant ! ). A continuació el Coll de la Creu, més llarg i ja amb alguna rampeta amb desnivell. Un cop a dalt, sense cap problema, començo a baixar i torno altra vegada a Matamale.
Agafo direcció Formigueres per una carretera ample i amb bon asfalt, que passada aquesta població es converteix amb un llarg descens. Fins aquí, encara em pregunto on estan els 5000 metres i pico de desnivell ! Però aviat canvio de pensament. Gir a l'esquerra i comença el port de Pailheres.
Pailheres: 15 kms amb mitjana del 8% i rampes del 12%. Començo l'ascensió amb una calor preocupant. Els primers kms fins el poble de Rouze ja et donen una idea de la duresa del port. Kms continuats entre el 7 i el 9 % amb alguna rampeta a l'11%. Arrivo al poble de Mijanes i el desnivell es va mantenint, vaig pujant amb el 25 i el 26, però aviat s'acabarà la frescura. Ja sóc a l'estació de Mijanes, aquí canvia la carretera i comença l'últim tram que es manté entre el 8 i el 9% tota la estona. Arrivo a dalt i paro a menjar una barreta. Pujada amb 1h. 15' regulant. Els primers kms m'he quedat una mica clavat, suposo en part pel desnivell i pel llarg descens anterior. De seguida, tiro cap a baix, per trobar el segon port important.
Pradel: uns 8 kms amb mitjana del 7 - 8 %. El port comença en ple descens del Pailheres. Gir a la dreta i cap amunt. El primer km passa pel mitg d'unes cases i es suau, però de seguida s'enfila i augmenta el desnivell. Fa una calor insoportable. La carretra puja i puja sense descans a un desnivell que no baixa del 7 - 8 %. Estic clavat, les cames no van i els metres no passen. Em començo a plantejar que avui no era el dia més indicat per inspeccionsr el circuit. No se si arrivaré. Amb penes i treballs, corono el cim i sense parar, inicio el descens, a veure si em recupero. Ha estat un infern, un port que en principi no el teniem present, i de moment, es on he patit més. El desnivell es manté tota l'ascensió contant i no recuperes ni un moment. Seguidament un llarg descens i una zona de repetxons d'enllaç fins el pròxim port. per cert, un dels repetxons amb un km per sobre del 10%. Aquí tot suma!
Port de Garavel: uns 15 kms amb mitjana del 7 - 8 %. El port comença amb uns 5 kms molt suaus que pugen al 4-5 %, que comparat amb el què porto fins ara, la bici puja sola. A partir d'aquí, la cosa ja canvia, els kms comencen a endurir-se i torna a pujar el desnivell. Kms i kms que es mantenen entre el 8 i el 10 % i alguna rampa al 12 %. El desnivell es manté constant. Increïblement em trobo de fàbula i vaig pujant a un ritme que no em desagrada. Els kms van passant i els últims kms ja són més suaus.Un cop a dalt, un altre descens que em portarà a l'últim port i el gran regalet.
Port d'Hares per Querigut: uns 8 kms, dels quals els 3 - 4 primers es mantenen a l'11%. Amb uns 150 kms a les cames i un piló de metres acumulats de pujada, comença el port i la carretera es converteix en una paret brutal. Els 3 - 4 primers kms fins a Querigut tenen una mitjana de l'11%, sense descans, amb alguna rampa del 15 i 16 %. Brutal. Però a l'igual que al Garavel, em trobo de fàbula i pujo força be pel desnivell que hi ha. A partir de Querigut queden uns kms que es pugen força be, amb un desnivell del 4-5 %. Per fí sóc a dalt de l'últim port i només queden els 4 de descens i uns 10 de més o menys planer. Important, el regalet dels 3-4 kms fins a Querigut, que amb la quilometrada que es porta a les cames, fa mal.
Per cert, per acabar de posar-me a prova, baixant del Coll d'Hares em va pillar una pedregada impressionant que em va fer parar a sota d'un portxo fins que es va calmar una miqueta.
La conclusió que he tret, ès que es un recorregut brutal, digne d'etapa de Tour. Ni Quebrantahuesos, ni Voltes al Cadí, ni Rocacorbes, ni res de res ! Ahir vaig fer tot el recorregut amb la relació que porto, que el més lleuger es el 39 - 26, però mentre pujava el Pailheres i el Pradel, he vist clar que com a mínim he de montar un 27. I més, pensant que abans haurem nedat 3800 metres i després ens quedarà una marató. Ja us explicaré.
Per cert, aquesta zona francesa està plena de sorpreses d'aquest tipus, que ens esperen per posar-nos a prova !!!
Per cert, em van sortir 188 kms, 5000 metres de desnivell positiu acumulat,vaig pedalar 9 horetes i vaig cremar unes 5000 calories. Durant el recorregut, vaig menjar 4 barretes i una xapata petita amb formatge, i vaig veure 6 bidons d'aigua i dos llaunes de coca-cola. El sopar, ja us ho imagineu, no ?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada