diumenge, 21 de febrer de 2010

CAP A LA MARATÓ DE BARCELONA

Després de varies setmanes sense actualitzar el bloc degut en part a la desmotivació que m'han provocat les contínues lesions, ara torno a agafar el fil i espero que aquesta vegada ja sigui setmanalment. Doncs sí, sembla que els problemes ocasionats per l'últim trencament muscular que em vaig fer a l'isquio fa unes setmanes ja han desaparegut, si més no fa uns dies que ja entreno amb normalitat i no noto molèsties. De totes maneres sempre hi penso i no acabo d'apretar per si de cas.
Totes aquestes setmanes que gairebé no he pogut correr, ja que corria dos dies i n'havia de parar deu per les molèsties, he intentat mantenir el ritme i el fondo amb la natació i algo de bici. I sembla que algo he aconseguit perquè em noto més be del què em pensava.
Diumenge passat vaig correr la Mitja Marató de Barcelona per comprovar bàsicament si les molesties havien marxat, però alhora per veure si podia tenir ritme per a la Marató de Barcelona. Vaig sortir per sensacions i em vaig trobar molt be tant de fondo com nuscularment. Començant a un ritme de 4' el km els primers kms, després vaig decidir baixar el ritme i em vaig situar i mantenir a 4' 10'' - 4' 15'' el km fins al final, força còmode. Finalment 1h. 28' 45'' amb un ritme de 4' 13'' el km sense patir i sense problemes a l'isquio. A destacar que la mitja de Barcelona es potser la mitja que m'ha agradat més de tote sles que he fet, superant per molt la famosa i nombrosa de Granollers. Amb una participació que cada any creix i un recorregut molt ràpid i distret. En fí, que segurament serà una mitja per fer cada any. Per cert, aquest any a la línea de sortida estava nevant.
I aquesta setmana he pogut completar una molt bona setmana d'entrenaments.
Correr. Quatre sessions d'entrenament variats. Un de rodatge tranquil de 15 kms a 4' 40'' el km, un de series de 400 m ( 12 ) a 1' 30', un altre de sèries de 3000 ( 4 series ) a 12' 20'', 12' 14'', 4', i 11' 40'' amb 2' de recuperació, i un de tirada més llarga de 110' amb 60' a 5', 30' a 4' 14' - 4' 19'' i 20' a 4' 05' - 4' 10''. I totes les sessions amb molt bones sensacions.
Bicicleta. Dos sesions de 67 km i 110 km. La primera pujant Santa Pellaia pels dos costats. La segona sessió la vaig fer amb en Marc el dissabte amb un bon recorregut. sortida de Girona enfilant els Angels, baixant cap a la Bisbal per agafar La ganga i baixar a Calonge, cap a Platja d'Aro, a Sant Feliu i agafant la carretera de la costa cap a Tossa. Al trencant de Sant Grau girem a la dreta i pugem el port de Sant Grau, coronem i baixem a LLagostera. Després anem cap a Caldes, Sant Andreu Salou, Fornells i ja soms a casa una altra vegada després de 110 kms i 4h. 25', a un ritme de 24' 6 km/h.
Pel què fa a la natació i les peses, poca cosa, només una sessió de cada per falta de temps.
En resum, si els propers dies continuo sense molesties veig molt be correr la Marató de Barcelona, tot i que el ritme ja el decidiré en funció de les sensacions que tingui durant la cursa. Ja se que a partir del km 30 notaré la falta de kms, però si més no les ganes i la motivació estàn a tope. El principal objectiu es acabar-la el més be que pugui però sense lesionar-me altra vegada.
I noves propostes de competició pels propers mesos: Half Challenge de Calella en la modalitat d'equips dins ell campionat del Mon de Policies i Bombers ( jo faria la cursa a peu, en Jordi Gonzalez del Xaloc la natació i possiblement en Pere Fernandez de l'Esteve el ciclisme ), i les 24 hores de ciclisme de Montjuic també per equips.
Acumulat de la setmana:
Natació: 3000 m
Bicicleta: 174 kms
Correr: 68 kms
Peses: 1 sessió.

Salut i kms