diumenge, 2 de maig del 2010

TRIATLO B DE BANYOLES. EL PODER DE LA MENT I LA MOTIVACIÓ


Aquest diumenge 25 d'abril vaig participar a la nova edicicó del triatló B de Banyoles ( 2200 - 80 - 20, que en realitat van ser 1500 ? - 70 - 19 ) tot preparant el gran repte de l'any: Embrun. La veritat es que després de molt bones sensacions durant totes les setmanes que porto de preparació, la setmana prèvia a Banyoles em notava una mica cansat i desmotivat, però pensava que era a causat de la baixada de volum d'entrenament i de les sensacions pròpies dels dies anteriors a proves de llarga distància. Però per mala fortuna es tractava més de lo primer que de lo segon.
El diumenge al matí em vaig aixecar sense ganes de correr, com ja he dit una mica desmotivat i cansat. Després d'esmorzar i carregar tots els trastos al cotxe, marxo cap a Banyoles. Arrivo aviat per anar tranquil, les presses no m'agraden gens. Un cop aparcat, començo a preparar el material, em trobo amb els amics i ens enterem que han retallat els metres de l'aigua perquè diuen que està freda, quins collons que tenen !!! I no entenc com gairebé tothom està content, s t'apuntes a una prova amb unes distàncies es perquè estas d'acord, sinó que s'apuntin a fer sprints i olímpiques!!!
Entro a boxes i deixo el material més o menys ben col.locat i preparat, no m'hi miro massa. Ens dirigim a l'altre costat de llac on es dona la sortida. Un cop allà ens col.loquem el neoprè i a la línea. Primera tirada a l'aigua de l'any, una mica de nervis i amb ganes ja de sortir d el'aigua. Donen la sortida i saltem a l'aigua. Decideixo anar pel costa esquerra que, encara que faci més metres almenys no rebo cops. Agafo el meu ritme i nedo molt còmode sense cops ni estrés i anar fent, sense cansar-me. Surto de l'aigua amb 26', que pel ritme tranquil que he portat tampoc està malament.Faig una transició més aviat lenta i començo a pedalar.

Enfilo cap a la pujada de la creu roja i decideixo anar agafant el ritme a poc a poc. Vaig molt còmode i acoplat la major part del recorregut. vaig de conya, em trobo be però no vull cremar-me de cames. Cadència alta i regulant. Acabo la primera volta amb 1h. 2' i començo la segona. Igual que la primera vaig fent regulant. En definitiva el segment de la bici molt positiu amb molt bones sensacions. Acabo la segona volta amb 1h. 03' ia mb un total de 2h. 05' la bici. Faig la segona transició també lenta i començo a correr.Només de sortir de boxes em noto rampes al basto intern, quin contratemps, ja que pensava fer un segment de correr bo, almenys per les sensacions que tenia totes les setmanes anteriors. Agafo un ritme controlat i les rampes es van controlant. Vaig a 4' 30'' el km molt còmode en general però amb rampes. La primera volta passa de seguida. Començo la segona i continúo al mateix ritme i rampes. Acabo la segona i només de començar la tercera ja he de parar a estirar ja que se m'ha engantxat el basto. Aquí ja penso que s'ha acabat les possibilitats d'un crono arreglat. faig tota la tercera volta amb rampes fortes i parant per estirar. Total, no m'hi va res i es millor no arribar a la lesió. Al final acabo la carrera a peu amb 1h. 32'. Fatal!!!

Finalment, acabo la prova amb 4h. 9', però amb sensacions contradictòries, D'una banda content sobretot a la bici que tot i anar tranquil, he fet un temps arregladet, i a la natació que no he patit gens i no he rebut cap cop. D'altra banda decbut en el segment de carrera a peu, on em pensava fer la millor part de carrera, però coses que pasen, ha estat la pitjor ( la tercera volta ). Què hi farem!!!!!!!!!!!
Crec però que el camí cap a l'objectiu principal es correcte i les bones sensacions generals estan a tope igual que la motivació. I parlant de motivació, cada vegada veig més clar que la ment i la motivació són una part fonamental per aconseguir els objectius. No hi ha res com estar motivat!!!
Vinga, salut i kms per a tots i ens veiem al Remences.





3 comentaris:

  1. No passa res Lluís, la motivació et vindrá quan arribi la cursa de veritat. Això és com un entrenament !!
    L'spring ja el faràs a Embrun !!

    ResponElimina
  2. Doncs per estar cansat, desmotivat, i amb rampes, no vegis!! Ànims i pensa que has fet un gran entreno de cara al teu objectiu principal!! A veure si despres de l'Ironcat podem compartir algun entrenu!!!

    ResponElimina
  3. Què collons són les rampes al bastó? No et queixis tant i destrossat les cames!! Salut!

    ResponElimina