dimecres, 17 de juny del 2009

TRIATLO DE ZARAUTZ 2009 ( 2'5 - 82'5 - 20 )

Aquesta vegada vam ser en Pau, en Jordi i jo mateix els que ens vam inscriure i hem tingut la sort d'anar a correr a la famosa Triatlò de Zarautz, de 2'5 kms nedant, 82'5kms de bici ( amb 1'6 kms amb rampes fins el 18 % ) i 20 kms corrents. Així que amb una mica de neguit per les famoses rampes, divendres marxem cap a Zarautz.
Dissabte a les 14:00 hores ja hem deixat les bicis i tots els estris als boxes ubicats a la platja de Zarautz, i la organització comença a traslladar els 500 triatletes cap a la platja de Getaria on es donaria la sortida de la natació.
Natació. Concentració a la platja de Getaria i els pensaments de sempre: una altra vegada, quina mandra la natació ! A les 15:00 hores en punt ( 15 minuts després de les dones ) es dona la sortida. Únicament dos boies i 2'5 kms per endavant. Com sempre, miro de col.locar-me a un lateral i comprovo amb les primeres braçades que no estic tan malament com em pensava. Agafo el meu ritme i vaig nedant molt còmode i sense rebre cops. Després de passar la primera boia girem a la dreta i enfilem una recta d'uns 1800 metres a mar obert per anar a buscar la segona boia. Tot continúa igual, a ritme còmode i sense cops. Passem la segona boia i girem a la dreta per enfilar els últims 300 metres cap a la platja de Zarautz. Per fí toco peu a terra i corro cap a boxes, uns 200 metres fins a unes escales que ens condueixen a boxes, al passeig marítim. Una gentada impressionant animant i fent un passadís que et fa pujar l'adrenalina. El meu temps amb la transició: 44' 59''. En pau, se surt com sempre i fa 38' 55'' i en Jordi 43' 44''.
Bicicleta.Sortida de boxes i començo el circuit de bici, dos voltes a un circuit de 30 kms més una altra volta de 22 kms. Només de començar passem per un passadís humà impressionant que dona començament a la primera volta. Una pujadeta de 4 kms que es fa força còmode i vaig agafant el ritme. Els bascos estan molt forts. La resta de la volta a base de tobogans. Acabo la primera volta i començo la segona una altra vegada enmig de la gentada que feia el passadís. Aquí sí que anima la gent, es espectacular ! Em trobo força be, vaig regulant, però em noto les cames una mica cansades, segurament de la càrrega de volum de tota la setmana, però estic satisfet de com em vaig trobant. Acabo la segona volta i ens desvien cap a la tercera, on hi ha el famós 1'6 km amb rampes del 18 %. Travessem el poble de Zarautz enmig del trànsit, impressionant, quin domini de la policia i quin respecte dels conductors cap als ciclistes ( no s'assembla en res a Catalunya, on no paren d'escridassar-te ). Comença una altra pujadeta d'uns 4 kms suau i baixem cap a Orio. Ara sí que ve lo de veritat, girem a la dreta i enfilem cap a Aia. Sembla que han variat la pujada prevista inicialment i "només" fem els rampots del 18 %. Són uns quants quilòmetres i al final 4 rampes d'uns 200 metres cadascuna al 18%. Quina clavada amb el 39-26, però aconsegueixo pujar-ho tot a sobre la bici. Ja només queda una pujadeta d'uns 3 kms i descens fins a boxes. El meu temps: 2h. 41' amb la transcició, a uns 31 km/h. Aquí en Jordi se surt amb 2h. 30' i en Pau 2h. 35'.
Correr. Transició ràpida enmig de la cridoria i començo a correr. Començo a bon ritme i molt còmode, em trobo de fàbula i això quenomés havia anat a correr dos dies després de Lanzarote. Passo els dos primers kms a 4' el km i decideixo baixar el ritme perquè 20 kms són molt. El circuit són tres voltes, un circuit molt ràpid i amb molt de públic, sobretot el km que passa pel núcli antic de Zarautz on hi ha moltíssima gent que et fan també un passadís. Una passada !!! Van passant els kms i les voltes i aguanto molt be el ritme, a 4' 30'' el km. Última volta i ja ho veig clar. Em continúo trobant molt be i les cames aguanten de conya. L'últim km motivat per l'arrivada i la cridòria de la gent augmento el ritme i avanço uns quants triatletes. Entrada a l'arrivada amb un paricial de correr de 1h. 29'. Genial. En Jordi continúa impressionant: 1h. 20' i en Pau 1h. 25'.
El meu total: 4h 55' 47'' i 168 de la general. En Jordi impressionant amb
4h. 34' 31'' i 57 de la general, i en Pau 4h. 39' 41'' i 74 de la general.
En definitiva gran triatlò, aconsellable al 100 %, molt ben organitzat i un gran ambient entre els triatletes i també amb un públic increïble.
Pel què fa a les sensacions, inmillorables. M'he trobat molt be i còmode, comprovant que m'he recuperat de Lanzarote, tot i que, després de dos setmanes de descans actiu, aquesta mateixa setmana he començat a incrementar el volum i la intensitat i no he descansat abans de la cursa.
Propera cita: la cicloturista de les Tres Nacions el 21 de juliol.
Salut i kms.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada